Investerer du nok i kundeservice? | Startup Central
Historien om Mads afsluttes. Hans investering i kundeserviceløsninger har kunne betale sig.

Historien om Mads’ virksomhed er et meget hyppigt scenarie. Desværre er der mange iværksættervirksomheder, som kæmper med at komme igennem voksefasen. For at kende historien om Mads og PractiCraft, anbefaler vi at læse tidligere opslag om ”Hvordan du redder din startup” og ”5 tips til god kundeservice i en startupvirksomhed.” Der forklarer vi, hvordan Mads endte i problemer og hvordan hans virksomhed kom igennem og ud på den anden side.

Kom godt i gang med Zendesk

I øjeblikket går det godt med PractiCraft og der er gode udsigter for vækst i virksomheden i fremtiden. Mads har to fuldtidsmedarbejdere, der begge er hans gode venner, så han udlever sin vision. Den ene tager sig af kundeservice gennem Zendesk og den anden medarbejder hjælper med logistik og digital marketing. Virksomhedens udgifter er vokset, men det er virksomhedens salg dog også, overordnet set kan PractiCraft vise et overskud.

Virksomheden lavede før den føromtalte og væsentlige TikTok-video et månedligt overskud på ca. 10.000-15.000 kr. Mads arbejdede mellem 25-40 timer om ugen og han klarede alting selv. Virksomheden havde ikke mange andre udgifter, Mads havde værkstedet hjemme hos sig selv og kunne bestille materialer relativt billigt fra Tyskland.

Efter den voldsomme og hurtige vækst i virksomheden blev der udsolgt af alle produkter. Derfor lavede virksomheden også dobbelt overskud den ene måned. Til gengæld bragte det også mange udfordringer at skulle følge med CSAT! For at hjælpe på situationen investerede Mads noget af det ekstra overskud i Omnichannel kundeserviceløsning og træning af medarbejdere.

Lad os se om det var det værd

Med Zendesk Business Experience:

  • 90 % af kunderne fik leveret deres ordre i løbet af 8 uger eller mindre
  • 390 % total ROI
  • 50 % mindre tid pĂĄ udredninger

Problemfri kundeservice garanterer en god kundeserviceoplevelse. 73 procent af kunderne sagde, at en hurtig support og løsning på problemet er nøglen til en god kundeoplevelse, hvilket har en direkte afsmitning på kundefastholdelse og salg!

Vil du vide mere om kundeoplevelsestrends i 2021?

Tjek rapporten fra Zendesk her!

Nu vender vi lige tilbage til PractiCraft for sidste gang. Kort tid efter begyndelsen med Zendesk, lagde Mads mærke til ændringer i virksomheden. Softwaren gav ham mange muligheder i forhold til at kommunikere med kunder og indsamle vigtig indsigt i virksomheden første skridt. At investere i Zendesk var det værd!

  • Tjent ind i løbet af 3 mĂĄneder
  • Chatøgning af konverteringer pĂĄ 15 %
  • Stabil 80-90 % CSAT
  • 40 % kunde fastholdelse
  • Nye medarbejdere

”At erhverve en ny kunde kan blive 5 til 25 gange dyrere end at bibeholde en eksisterende kunde”

- Harvard Business Review

At investere i kundeservice er afgørende, for uden kunder er der ingen virksomhed. Virksomheder i dag har utallige konkurrenter, ofte er en flot hjemmeside, god marketing og fantastiske produkter ikke nok. Dårlige relationer til kunderne har direkte indvirkning på brand, salg og rentabilitet. Zendesk er en fantastisk måde at tilbyde kunderne og virksomhederne, hvad de har brug for. Softwaren er udviklet af professionelle med stålsat fokus på kundetilfredshed.

Glade kunder, glade virksomhedsejere! Kom i gang med Zendesk nu med en gratis prøve! Hos Proventic får du professionel vejledning, Zendesk licens, agenttræning og Zendesk opsætning. Vi vil gøre det perfekt for dine kunder!