Alle iværksættere har brug for at være til stede online, for at kunne skabe en succesfuld virksomhed der fanger målgruppens opmærksomhed.

Langt de fleste virksomheder arbejder med deres online tilstedeværelse, fordi det særligt i de seneste år er blevet en stor succes faktorer for mange virksomheder. 

Særligt de sociale medier fylder meget hos virksomheder, der forsøger at ramme deres målgruppe igennem content på f.eks. Instagram eller Facebook. 

For at virksomheder kan få en plads på markedet, skal de være tilstede online. Selvom virksomheden f.eks. sælger et fysisk produkt i en fysisk butik, skal virksomheden stadig være aktiv på flere online platforme. 

Vi bruger stort set alle, et eller andet online medie som en del af vores hverdag. Det er derfor for virksomheder, det oplagte sted at fange målgruppen. For at fange målgruppen, kræver det en stærk online tilstedeværelse. 

Den tilstedeværelse kommer af at være aktiv, og bruge ens online platforme på de rette tidspunkter. Du kan via data fra f.eks. sociale medier, analysere hvornår det vil være bedst for dig at poste i forhold til din målgruppe. 

En af de største online platforme er google. Her er det vigtigt at din virksomhed er til stede, og er synlig for målgruppen. Der er flere forhold du kan påvirke i forhold til at få en stærk online tilstedeværelse på google. Det er f.eks. SEO, der har stor påvirkning på hvordan google placerer din virksomhed i forhold til andre efter en søgning. Arbejder du med SEO, kan du optimere din online tilstedeværelse markant. 

Der er flere muligheder for, hvordan virksomheder kan bygge en stærk online tilstedeværelse op.

Det er vigtigt at man i en virksomhed ligger fokus på ens online del, særligt fordi det kun kommer til at fylde mere og mere. Helt grundlæggende er det bedste tip til virksomheder der gerne vil styrke deres online tilstedeværelse, at være aktiv på tværs af flere forskellige platforme.